یادداشت های شخصی
فقط خداوند حاكم بر همه جهان هستی میباشد و تنها اوست كه حق حكومت بر انسان و جهان آفرینش دارد بنابراین انسانهای كامل را برای حاكمیت بر تمام مصالح بشریت مبعوث به رسالت فرمود تا علاوه برتعلیم و تربیت بنی آدم شرایط زندگانی را با قوانین بی نقص اللهی فراهم نموده و اداره نماید و آخرین فرستاده او حامل آخرین پیام خالق بشر و كائنات حضرت محمد مصطفی (ص) مأمور تشكیل حكومت گردید (نساء105){إنـّاأنزلناإلیك الكتاب بالحقّ لتحكم بین الناس بماأراك اللّه}{مااین كتاب رابحق برتونازل كردیم تامیان مردم بموجب آنچه خداوندبتوآموخته است}و دستور إطاعت از خاتم پیامبران بر مردم ابلاغ گردید (أحزاب6){ألنّبیّ أولی بالمؤمنین من أنفسهم...}{پیامبر بمؤمنان ازخودشان سزاوارتر و نزدیكتر است}(نساء59){یاأیّهاالذین آمنواأطیعواالله و أطیعواالرّسول...}{ای كسانی كه ایمان آورده اید خدا و فرستاده اش را اطاعت كنید} و ... در نتیجه همه جانشینان آخرین پیامبر خداوند كه معصوم از هر خطائی نیز میباشند از سوی خداوند منصوب و توسط پیامبراعظم اسلام (ص) معرفی گردیده اند و میباید تشكیل حكومت بدهند اما شرایطی را كه مردم جاهل آن دوران بوجود آورده بودند فرصت حكمرانی نمایندگان خداوند را از جهانیان گرفتند و تا آخرین حجّت برحق اللهی این انحراف و غصب خلافت ادامه یافت كه منجر به غیبت دوازدهمین جانشین برحق پیامبراكرم (ص) گشت اما آیا انسانهای دوران غیبت حجّت خداوند باید در هرج و مرج و به تبع آن ظلم و بی عدالتی و مفاسد گوناگون روزگار خویش را بگذرانند و در گمراهی و تاریكی های ایجاد شده حتی به ابتدائی ترین فرائض دینی نتوانند عمل كنند ؟! آیا عقل اینگونه طرز فكر را تأیید میكند ؟! درحالی كه برای برقراری نظم در زندگی اجتماعی ناگزیر از تشكیل حكومت هستیم و شخص شایسته ای را باید بعنوان حاكم تبعیت كنیم كه از سوی خداوند مورد تأیید باشد بنابراین با مراجعه به متون موثّق میتوان این ملازمه عقلی را به اثبات رسانید كه علاوه بر استنباط مشروعیت تشكیل حكومت در اسلام از نص آیات مذكوره فرموده رئیس مذهب شیعه كه امام ائمه فرق چهارگانه در اهل سنّت نیز میباشند امام ششم شیعیان حضرت امام صادق(ع) میتواند بعنوان مهمترین دلیل نقلی در این مهم باشد كه فرمودند : {من كان منكم ممن قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احكامنا فلیرضوا به حكما" فإنّی قد جعلته علیكم حاكما"}(كافی جلد1صفحه67حدیث10وتهذیب شیخ طوسی ج6ص218ح6){هركدام از شما كه حدیث ما را روایت كند و در حلال و حرام ما صاحب نظر باشد و احكام ما را بداند او را بحكومت برگزینند كه من او را بر شما حاكم قرار داده ام} و نیز فرمایش حضرت امام حسن عسكری(ع) كه درباره فقیهان راستین فرموده اند {و امّا من كان من الفقهاء صائنا"لنفسه حافظا لدینه مخالفا" لهواه مطیعا"لامر مولاه فللعوام أن یقلّدوه}{و اما هریك از فقیهان كه بر نفس خود مسلط باشند و دین خود را حفظ كنند با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت كنند بر همگان واجب است از او تقلید نمایند}(وسائل الشیعةج27ص131) ونیز روایت جناب إسحاق بن یعقوب درباره تكلیف شیعیان در دوران غیبت كبری از امام مهدی عج پرسید و توقیع ذیل در پاسخ او صادر شد {و امّاالحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فإنّهم حجّتی علیكم و انا حجةالله علیهم}{و اما در پیش آمدهائی كه برای شما روی میدهد باید به راویان أخبار ما دانشمندان علوم دینی رجوع كنید ایشان حجت من بر شمایند و من حجت خداوند بر آنانم}(الغیبةشیخ طوسی صفحه290ح247 و در كتاب كمال الدین وتمام النعمة شیخ صدوق ج2ص483باب45ح4) در نتیجه ولایت فقیه جامع الشرایط با این دلائل عقلی و نقلی بعنوان نائب عام امام غائب مشروعیت میابد كه باید همه فقهاء از فرامین او همان تبعیتی را داشته باشند كه از حجةثانی عشر عجل الله فرجه باید داشته باشند تا حریم آخرین دین خداوند كه كاملترین برنامه زندگی بشریت است حفظ و پیروان راستینش تا ظهور آخرین امامشان عزیز باشند و برای اجرای احكام و فرائض شرعی خویش و زمینه سازی انقلاب جهانی قائم آل محمد علیهم السلام بنحوأحسن اقدام نمایند بامید فرارسیدن آنروزی كه همه حق پویان طریق حقیقت آرزوی آمدنش را داشته و دارند إنشاءالله



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : fardaad
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات